.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
نگرانی فرمانداران از طرحهای دریای مازندران

فرمانداران غرب مازندران با انتقاد از ناتوانی ادارات شهرستانی در اداره طرح های دریا، از اجرای این طرحها از سوی برخی مجریان ابراز نگرانی کردند.

به گزارش شمال نیوز به نقل از مهر، همنشینی جنگل، کوه و دریا در کنار یکدیگر در مازندران به گونه‌ ای است که این استان را تبدیل به  نگینی زیبا  کرده و این ویژگی شرایطی را فراهم آورد تا در تمام فصول سال، پذیرای هموطنان خود از گوشه و کنار کشور باشند.

در این میان اجرای طرحهای سالمسازی دریا در سواحل استان فرصتی فراهم آورد تا بیش از 70 درصد مسافران، دریا را به عنوان مأمنی برای سپری کردن روزهای تعطیلات خود انتخاب کنند. اما به رغم همه تلاش‌ها تا به امروز طرحهای سالمسازی دریا نتوانسته مسیر مشخص و روشنی طی کند و پاسخگوی مطمئنی برای حضور میلیونی مسافران باشد.

مطمئناٌ هدف اصلی بهینه سازی طرح های سالمسازی دریا در شمال، تکریم گردشگر و شهروندان است و اجرای مطلوب این طرحها به توجه ملی نیازمند است.

در این میان نشست فرمانداران غرب مازندران فرصتی فراهم ساخت تا دیدگاه‌های متولیان مستقیم طرح‌های سالمسازی دریا مورد بررسی قرار گیرد.

عدم تخصیص اعتبارات طرح دریا

فرماندار چالوس با اعلام نگرانی از اندک بودن امکانات شهرستانی در اجرای طرح‌ های سالمسازی دریا گفت: کنترل در طرح‌های سالمسازی دریا خسته‌ کننده شده است.

سید قدیر رضایی افزود: درحالی که قول و وعده و وعید برای اختصاص اعتبارات ویژه طرح‌های سالمسازی دریا داده می‌شود اما تاکنون یک ریال هم اعتبار تخصیص نیافته است.

فرماندار تنکابن با اشاره به ورود سیل جمعیت از مناطق مختلف کشور به شهرهای ساحلی مازندران عنوان داشت: ارائه خدمات به این جمعیت میلیونی خارج از توان مدیریت شهرستانی است.

سید ابراهیم هاشمی، موضوع دریا را یک مسئله ملی دانست و گفت: با اعتباری در حد صفر نمی‌توان طرح‌ های سالمسازی را در سواحل دریا به اجرا  درآورد و باید مقوله دریا در مرکز کشور دیده شود.

عدم پرداخت حقوق ناجیان غریق

وی با بیان آنکه تاثیرات عدم تخصیص اعتبار در طرح‌ های سالمسازی دریا نتایج سوء را فراهم خواهد آورد اظهار داشت: متاسفانه ناجیان غریق در چهار ماه از شروع طرح هنوز حقوقی دریافت نکرده اند و انگیزه خدمت‌ رسانی در ناجیان کاهش یافته است.

فرماندار نوشهر با بیان افت شدید فشار برق و شبکه آبرسانی و انباشت انبوه زباله و ایجاد ترافیک سنگین محورهای مواصلاتی در زمان حضور گردشگران و مسافران اظهار داشت: به نظر می‌رسد دستگاههای اجرایی فرااستانی همانند شهرداری تهران در زمان تعطیلات بایستی به کمک متولیان طرح‌ های دریا در شهرهای غرب مازندران بشتابند.

محمدعلی قمی اویلی اضافه کرد: یکی از ایرادهای طرح‌ های سالمسازی دریا نامشخص بودن وظیفه‌ مندی در خارج طرح و درون طرحها بوده  که نیازمند آن است که در قالب یک سازمان ملی مورد بررسی و مدیریت قرار گیرد.

فرماندار عباس‌آباد با اشاره به  برخی موانع در عدم اجرایی شدن مناسب طرح‌ های سالمسازی دریا گفت: نباید از امکانات شهرستانی انتظارات خدمات کشوری داشت.

تقی خادمی با بیان آنکه از آغاز تعطیلات تابستانی تاکنون بیش از دو میلیون و 500 هزار  نفر وارد شهرستان عباس‌آباد شدند یادآور شد: عدم فراهم بودن زیرساخت موجب شد تا خدمات‌ دهی عمومی در حوزه‌ های مختلف دچار اخلال شود؛ بقدری که افت فشار آب باعث شد مردم  به خرید آب معدنی روی‌آوردند.

وی افزود: حضور مسافران از فرهنگ‌ های مختلف عاملی شده تا فرهنگ اصیل و بومی منطقه نیز مورد تهدید قرار گیرد درحالیکه هدف عمده در طرح‌ های سالمسازی دریا باید در مسیر انتقال‌ فرهنگ بومی به مسافران باشد.

فرماندار رامسر با انتقاد از برخی کمبودها در اجرای طرح‌ های سالمسازی دریا عنوان داشت: ظرفیت ناجیان غریق در طرح‌ ها بسیار محدود بوده و متاسفانه هیئت نجات غریق استان نتوانسته در طول چند سال اخیر در این زمینه نیروسازی کند.

رستم زرودی افزود: اگر بجای خرید امکاناتی نظیر جت اسکی از سوی متولیان مربوطه، ابزارهای نجات غریق همانند طناب، حلقه و گویه خریداری می‌شد بطور حتم کمک بیشتری برای  نجات غرق‌ شدگان صورت می‌پذیرفت.

زرودی گفت: گستردگی مسئولیت فرمانداران و ضرورت دغدغه‌های اساسی مدیریت شهرستانها از سوی آنها ایجاب می‌کند اجرای طرح‌های سالمسازی دریا از سوی دستگاهی خاص پذیرفته شود تا بدون دغدغه‌های شهرستانی بتواند هدف اصلی طرح‌های سالمسازی دریا را عملیاتی سازد.

در این میان تشکیل و اجرایی شدن سازمان مستقل در حوزه طرح‌ های سالمسازی دریا ضرورتی انکارناپذیر بوده تا بتوان روزهای خوشی برای مسافران و ساکنان شمالی کشور فراهم آورد.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.172 seconds.